سئو سایت جدید رایگان

ابزار سئو معرفی بهترین ابزارهای رایگان و کاربردی سئو

رفع خطای کیورد استافینگ در وردپرس نیاز به بررسی دقیق و اصلاح محتوای سایت دارد. در هر کسب‌وکاری استفاده از ابزارهای کمکی برای بهبود سرعت و دقت انجام کار، لازم و ضروری است. برای کارشناسان سئو نیز ابزارهای SEO به بهبود عملکرد سئو سایت کمک می‌کنند. به‌صورت کلی، تمام ابزارهایی را که در این مقاله با اهداف خاصی دسته‌بندی کردیم، در دو نوع پولی و رایگان وجود دارند. اینکه چه ابزاری برای شما کارایی بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، کاملاً به اهداف و فعالیت‌های سئویی سایت شما بستگی دارد.

همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر تجربه کاربری به وجود آورد. با استفاده از سرچ کنسول می‌توان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع می‌دهد. یکی از انواع صفحات فرودی که می‌توانید در برخی از سایت‌ها به ویژه پلتفرم‌های خدماتی و دیجیتال مارکتینگ بیابید، lead generation هستند. هدف از ساخت این پیج‌ها، دریافت اطلاعاتی از کاربر است که می‌تواند شامل شماره تلفن، نام، آدرس و ایمیل باشد. استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو می‌توان از آن بهره گرفت. ازاین رو خزنده‌های گوگل ابتدا به دنبال آن‌ها بوده و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند، یک پوئن مثبت برای سایتان در نظر می‌گیرند.

با کلیک روی گزینه url که جلو هر لینک قرار گرفته، می‌توانیم صفحه‌ای از سایت که این لینک‌های شکسته در آن‍‌ها قرار گرفته را ببینیم. اگر شما نیز از تلف کردن زمان خود بر روی ابزارهای متعدد خسته شده‌اید، بهتر است ابزار Dasheroo را امتحان کنید. این ابزار یکی از راه‌حل‌های تجاری، کاربر پسند و رایگان است که همه معیارهای کسب‌وکار را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. برای اینکه داده‌های خود را پیگیری کنید مجبور نیستید به صورت جداگانه از ابزارهای مختلف استفاده کنید. وقتی صحبت از موفقیت در دنیای آنلاین می‌شود، شاید اولین چیزی که به ذهن برسد، جذب بازدیدکننده باشد. اگر بخواهید یک مغازه در مرکز شهر داشته باشید، باید جای مناسبی را انتخاب کنید، درست است؟ حالا برای یک وب‌سایت، این جای مناسب همان رتبه بالا در گوگل است.

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. در این قسمت شما می توانید تمامی لینک های ورودی به وبسایت خودتان را مشاهده کنید و در صورت یافتن لینک های بسیار مضر آن ها را دیس اوو کنید. برای سفارش سئو سایت و استعلام تعرفه و قیمت سئو کافی ست به ما پیام بدهید تا ما با شما تماس بگیریم. جستجوهایی با کلمات طولانی که شامل ۶کلمه یا بیشتر باشند، بیش از سایر عبارت‌ها در قسمت featured snippets گوگل نشان داده می شوند. Ubersuggest می تواند برای کسانی که به دنبال کشف فرصت‌ های جدید و بهبود جایگاه سایت خود هستند، ابزار بسیار مفیدی باشد.

اما مسئله‌ای که پیش می‌آید، شما می‌توانید انتخاب کنید که از چه کسانی آموزش ببنید و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید. پس از کلماتی مثل آموزش سئو حرفه‌ای و موضوعات مشابه به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آن‌ها نداشته باشید. همانطور که می‌دانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئله‌ای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما می‌باشد. اینکه شما به این موضوع توجه کنید که فقط با شرکت کردن در یک دوره می‌توانید یک متخصص حرفه‌ای شده و آن را یاد گرفته‌اید، باید بگویم این فکر یک اشتباه رایج است. در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسی‌ترین و مهمترین سرفصل‌های یادگیری سئو هستند که شما باید آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید.

به طور کلی برای بک لینک دادن می‌توانید به روش پولی و یا رایگان اقدام کنید. همانطور که می دانید در دنیای آموزش سئو، موضوع ایجاد لینک‌های منفی برای وبسایت شما بسیار مهم می‌باشد. وبسایت ما نیز مستثنی نبوده و رقبای عزیز زحمت کشیده و برای ما لینک‌های مخرب ایجاد کرده‌اند، ممکن است این موضوع برای شما هم اتفاق بیفتد. این ابزار به طور مستقیم از Google AdWords کوئری می‌گیرد و از این رو دارای دقت بسیار بالایی است. به طور کلی باید گفت که Google Keyword Planner اطلاعات خود را از گوگل می‌گیرد و به همین می‌توان آن را یکی از دقیق‌ترین ابزار‌هایی دانست که می‌تواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرید. جهت مطالعه بیشتر درمورد سئو کلاه سفید و یادگیری مطالب بیشتر درمورد این نوع از سئو، می‌توانید به مقاله آموزش سئو کلاه سفید مراجعه کنید.

همچنین، گوگل الگوریتم‌هایی نظیر Panda و Penguin دارد که سایت‌هایی را که از تکنیک‌های اسپم مانند کیورد استافینگ استفاده می‌کنند، جریمه می‌کند. این جریمه‌ها می‌تواند رتبه سایت را به‌شدت کاهش دهد و حتی باعث حذف آن از نتایج جستجو شود. استفاده از کیورد استافینگ به‌جای بهبود رتبه‌بندی، می‌تواند به کاهش آن منجر شود. گوگل به‌دنبال محتوای با کیفیت و مرتبط است و تکنیک‌های اسپم را شناسایی می‌کند. در حالی که کیورد استافینگ ممکن است موجب جذب ترافیک به سایت شود، این ترافیک غالباً بی‌کیفیت است و ممکن است به هیچ‌وجه منجر به تبدیل‌ها یا تعامل‌های مفید نشود.

ابزار SERP Snippet Optimization نشان می دهد که صفحه وب شما به طور بالقوه در نتایج جستجوی گوگل چگونه به نظر می رسد. با استفاده از ابزارهای وب مستر Ahrefs، می توانید بر سلامت سئوی وب سایت خود نظارت کنید، ببینید چه کسی به شما لینک می دهد و از رتبه وب سایت خود در گوگل مطلع شوید. اما هر وقت شما شاهد رشد چندانی در یک کلمه کلیدی نبودید، می توانید با آنالیز صفحه خودتان که برای آن کلمه کلیدی بهینه سازی کرده اید و همچنین صفحه رقبای خودتان در همان کلمه کلیدی مشکل تان را پیدا کنید. همانطور که مشخص است، موتورهای جستجو سایت شما را بسیار متفاوت از شما می بینند. BROWSEO نوعی دید اشعه ایکس به شما ارائه می دهد همان دیدی که موتورهای جستجو نسبت به سایت شما دارند! Browseo ابزار بسیار خوبی که نشان می دهد چگونه عنکبوت های موتورهای جستجو سایت شما را می بیند.

بسیاری از مدیران آرزو دارند تا برای یک ماه هم که شده رتبه یک گوگل را داشته باشند. زیرا اگر قواعد و قوانین بازی سئو را بلد باشید قطعاً برنده خواهید بود. در این دوره ابتدا به مفاهیم پایه سئو پرداختیم و سپس الگوریتم‌های گوگل را یکی یکی بررسی کردیم. شاید با خود بگویید مباحث تئوری مهم نیست و بهتر است از همان اول سراغ قسمت‌های عملی برویم. اما باید بگوییم برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل شوید ابتدا باید تسلط کافی روی قوانین داشته باشید.

در تولید محتوا برای سایت فقط بر روی یک یا دو کلمه کلیدی در عناوین مطالب متمرکز نشوید و به دنبال کلمات طولانی یا عبارت هایی باشید که در ترکیب با یکدیگر نتیجه ی بهتری را برای شما خواهند داشت. اگر به دنبال استراتژی‌ های کلمات کلیدی هدفمند و بهینه‌ سازی محتوا هستید، این ابزار می‌ تواند انتخاب مناسبی برای شروع باشد. این ابزار رایگان به شما کمک می‌ کند تا از مسائل فنی سایت خود مطلع شوید و به سرعت مشکلات را برطرف کنید. یکی از قابلیت‌ های ویژه این ابزار، دریافت گزارشات دقیق درباره‌ ی وضعیت ایندکسینگ و کلیک‌ هاست که می‌ تواند به شما در بهبود استراتژی‌ های سئو کمک کند. اما همیشه نباید روی آن پافشاری کرد چون گاهی ممکن نیست که کلمه کلیدی اصلی سایت در دامنه جای گیرد یا انجام این کار نام دامنه را خیلی طولانی می کند.

گوگل نیز برای آن که از رتبه گرفتن سایت‌ هایی که همواره مطالب خود را از جاهای دیگر کپی می‌کنند، جلوگیری کند، آن‌‌ها را هیچگاه در نتایج اولیه خود نشان نمی ‌دهد. این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروف‌ترین پلاگین‌های وردپرسی سئو به‌روز می‌‌شود. اگر تازه‌کار هستید وبلاگ‌های یواست را درباره عنوان‌ مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جست‌وجوی گوگل است. Search Engine Journal یک جایگزین کاربر محور برای Search Engine Roundtable است و گزارش‌های جامعی درباره جدیدترین به‌روزرسانی‌های گوگل و روندهای بازاریابی ارائه می‌دهد. برای یادگیری سئو چه جایی بهتر از گوگل؟ اگرچه موتورهای جست‌وجوی مختلف و کارشناسان سئو مختلف اهداف متفاوتی دارند، اما نمی‌توان انکار کرد که مرجع سئو گوگل است.

همچنین بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، کلمات کلیدی، خطاهای سایت و نمایش میزان صفحات ایندکس‌شده، از دیگر قابلیت‌های این افزونه است. در این بین، همچنین مهم است که نکات سئو را برای بهینه سازی محتوا در مقابل موتورهای جستجو نیز انجام دهید. به عنوان مثال تلاش کنید به اندازه یک صدم از تعداد کلمات مقاله خود، کلمه کلیدی اصلی را تکرار کنید. کلمات کلیدی مرتبط را به صورت پراکنده به کار برده و نسبت به غنی سازی محتوا که می‌تواند با اضافه کردن ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست و غیره انجام شود، اقدام نمایید. در واقع این دو همدیگر را پوشش داده و قادرند تا به پروموت کردن همدیگر کمک کنند.

زیرا با پیاده سازی اصول سئو می‌توانند افزایش درآمد را تجربه کرده و شرکت را به اوج برسانند. هدف از برگزاری آموزش صفر تا صد سئو رایگان در آژانس نوآوری رسام کمک به افراد و کسب‌وکارها است. سئو سایت (Search Engine Optimization) مجموعه اقداماتی است که در جهت بهبود جایگاه یک وب‌سایت در نتایج جستجو انجام می‌شود. این اقدامات، بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جستجو انجام می‌شوند و هدف آنها، افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت از طریق موتورهای جستجو است. این معیار به‌ویژه در تعیین اهمیت کلمات برای موتورهای جستجو کمک می‌کند. به عبارت دیگر، TF-IDF به موتور جستجو می‌گوید که یک کلمه در یک صفحه چقدر اهمیت دارد و چه میزان از کلمه در مقایسه با سایر اسناد تکرار شده است.

بررسی مطالب در این ابزار هم به‌صورت رایگان است و هم می‌توانید از نسخه پریمیوم آن برای بررسی‌های دقیق‌تر و عمیق‌تر بهره ببرید. تگ‌ها به‌صورت کلی قطعه کدی هستند که شما در HTML یا جاوا اسکریپت سایت خود اضافه می‌کنید تا داده‌های خاصی را برای شما به‌دست آورند. برای مثال، اگر شما بخواهید بدانید که کاربر چه مقدار از صفحه را اسکرول کرده یا از بین چند دکمه CTA کدام را انتخاب کرده است، نیاز دارید تا تگ‌هایی را برای ردیابی این اطلاعات در سایت خود قرار دهید. برای بررسی این دیتاها هم باید از ابزارهای گوگل آنالیتیکس یا گوگل ادوردز استفاده کنید. ابزار Google My Business، این امکان را می‌دهد تا روی نحوه نمایش کسب‌وکار خود در نتایج جستجو و Maps نظارت کامل داشته باشید. با این حال، تمام امکانات گوگل بیزینس در ایران برای کاربران محدود است.

بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند. به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربرد‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. درست یا اشتباه بودن این مطالب مشخص نیست و می‌تواند گاهی اوقات یک باور اشتباه یا روش منسوخ شده را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد. در این دوره می‌توانید تا مدت زمان یکسال به آخرین اخبار و آپدیت‌های گوگل دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را به روز کنید. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند.

یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین می‌کند. فاکتورهای مختلفی برای تعیین و بهبود این پارامتر درنظر گرفته می‌شوند که در ادامه راجع به آنها صحبت می‌کنیم. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهبود Topical Authority انجام دهید، لینکسازی بین موضوعات مرتبط است. این موضوع به گوگل نشان می‌دهد شما تسلط کافی روی بخش‌های مختلف حوزه کاری خود دارید و برای قسمت‌های مختلف نیز رفرنس‌هایی را ایجاد کرده‌اید که مرتبط با یکدیگر هستند. واضح است که اگر می‌خواهید خود را متخصص یک حوزه به دیگران معرفی کنید، می‌بایست مطالب مختلفی را پیرامون آن موضوع بیان نمایید. هرچقدر جنبه‌های بیشتری در حوزه مدنظر شما پوشش داده شوند، قادر خواهید بود تا درک بهتری را از تسلط و تخصص خود به یک موضوع اثبات کنید.

تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. با وارد کردن URL سایت خود در Ahrefs، به بخش Content Gap یا Site Audit بروید تا مشکلات احتمالی شامل کیورد استافینگ شناسایی و گزارش شود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند.

با این ابزار می‌توانید یک لینک ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظرشان را درباره کسب‌وکار شما بنویسند. تمام کامنت‌های دریافتی در حساب کاربری Google My Business منتشر می‌شوند. Ubersuggest ابزاری رایگان است که امکان بررسی حجم جست‌وجو کلمات کلیدی، میزان سختی آن‌ها، هزینه به‌ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل را به شما می‌دهد. همچنین در این ابزار می‌توانید لیست پیشنهادی منحصربه‌فردی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. ابزار رایگان seolyzer با خزیدن، سئو سایت را تحلیل می‌کند تا نحوه بررسی سایت را از نگاه گوگل بررسی کند.

Keyword Difficulty Checker تخمینی از تعداد بک لینک های وب سایت های منحصربه فرد را به شما نشان می دهد که باید در بین 10 وب سایت برتر برای کلید واژه مورد نظر خود قرار دهید. این کار برای به دست آوردن یک ایده کلی از میزان کار برای رتبه بندی یک موضوع مفید است. Ubersuggest برای بک لینک، تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات رقابتی ایده آل است. XML-sitemap.com ایجاد نقشه های سایت XML را ساده می کند و Google Analytics اطلاعات زیادی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما ارائه می دهد. این ابزار سئو ترافیک جستجوی شما را با به روزرسانی های شناخته شده Google مرتبط می‌کند. چرا این ابزار مفید است؟ خوب اگر متوجه شدید که رتبه بندی شما هنگام به روزرسانی بزرگ گوگل کاهش یافته است، می‌توانید بفهمید که چه مشکلی پیش آمده است و آن را برطرف کنید.

از سوی دیگر به صورت هفتگی مدرس این دوره به کوچینگ دانشجویان و بررسی وضعیت آنها پرداخته و ایرادات آنها را به صورت عملی بررسی می‌کند. در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو، شما می‌توانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. مثلا اگر عبارتی مانند “دوچرخه کوهستانی” یا “گوشی سامسونگ a24” را سرچ کنید، ممکن است سایت‌هایی از برندهای کمتر شناخته شده را مشاهده کنید که به صورت اختصاصی روی این حوزه کار کرده‌اند. سایت‌های زیاد ایرانی و خارجی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید برای خود یک بلاگ ایجاد کنید و هرازگاهی پستی از خود را در آن منتشر کنید. البته این روش معمولا در آموزش کامل سئو رایگان بی‌ارزش خوانده می‌شود و افراد کمی سراغ آن می‌روند.

اکثر روش‌ها و تکنیک‌های سئو کلاه سفید را می‌توان به صورت آموزش رایگان سئو در سطح وب تماشا کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم حتما مقالات تکمیلی بلاگ SEOEDU را دنبال کنید. استفاده از Keyword Stuffing می‌تواند آسیب‌های جدی برای سایت‌ها داشته باشد. این تکنیک با تکرار غیرطبیعی کلمات کلیدی نه‌تنها به موتورهای جستجو پیام اشتباهی می‌دهد، بلکه تجربه کاربری را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. تکرار بی‌مورد کلمات کلیدی باعث می‌شود که محتوا خوانا و مفهومی نباشد، که این امر باعث نارضایتی کاربران و افزایش نرخ پرش می‌شود.

TF-IDF )Term Frequency-Inverse Document Frequency) و Keyword Stuffing دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو و بهینه‌سازی محتوا هستند که هدف و روش‌های کاربردی آن‌ها کاملاً متغیر است. به بخش Coverage و Performance مراجعه کنید تا اطلاعاتی در مورد صفحاتی که دچار مشکلات سئو شده‌اند، دریافت کنید. همچنین، در صورت مشاهده افت رتبه یا جریمه‌های احتمالی، به محتوای سایت خود توجه کنید. پس از نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود، آن را در هر صفحه یا پست فعال کنید. Yoast SEO به شما می‌گوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید و در صورت نیاز به کاهش آن‌ها، پیشنهاداتی می‌دهد.

به طور کلی با استفاده از سرچ کنسول می‌توانیم به سوالات مختلفی که از سایت خود داریم برسیم. برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. اگر در محتوا از تگ‌های هدینگ به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربر با متن ارتباط بهتری برقرار می‌کند. از لینک‌های فالو در لینکسازی داخلی و لینک به صفحات مورد تایید استفاده کنید. از لینک‌های نوفالو برای لینک بیلدینگ به صفحات خارج از سایت استفاده نموده و در نهایت لینک‌های شکسته را شناسایی و آنها را اصلاح کنید. به طور کلی ریسپانسیو بودن سایت‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید تمام سئوکار ها با آن آشنا باشند و طراحان سایت این پلتفرم‌ها را با این ویژگی راه اندازی نمایند.

به این نکته توجه کنید که تمام راه‌ها در افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان نیست و باید برای آن هزینه‌هایی به خصوص در بخش سئو خارجی درنظر بگیرید. دیده شدن سایت در گوگل در حوزه‌های پر رقابت مستلزم درنظر گرفتن بودجه‌های بزرگ است. توجه کنید که استفاده از سئوکاران حرفه‌ای می‌تواند با دانش، تجربه آنها و انتخاب یک استراتژی صحیح، هزینه‌های سئو سایت‌ها را به شدت کمتر کند. آیا هر کلمه کلیدی، برای کسب‌وکار ما کلیدی است؟ پاسخ به این سوال قطعاً خیر است. کلمه کلیدی به عبارت‌هایی گفته می‌شود که کاربران در گوگل جستجو کرده که این دسته از کلمات با زمینه کاری ما مرتبط هستند. هر چقدر در تحقیق کلمات کلیدی سئو دقت کافی به خرج دهیم به نفع ما خواهد بود.

پس از حاضر شدن سایت اولین مرحله عملی در سئو ثبت سایت در ابزار سرچ کنسول گوگل است. ابزار Google Search Console راه ارتباطی میان گوگل و مدیر وب سایت است و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت سئو سایت یا آمار بازدید آن را به مدیر سایت ارائه می دهد. فعال کردن گوگل سرچ کنسول برای سایت تازه تاسیس خود باعث می شود از همان ابتدای کار از مشکلات سئویی سایت خود مطلع شده و برای رفع آنها اقدام کنید. همه وب سایت ها در مورد سئو و بهینه سازی مطالب جسته گریخته می نویسند و بخش های مختلف سئو را آموزش می دهند اما کمتر در مورد سئو سایت تازه تاسیس از صفر تا صد مطلب نوشته می شود. کسانی که به تازگی سایت راه اندازی کرده اند بیشتر اوقات در بحث سئو مبتدی هستند و اطلاعات چندانی ندارد. یعنی فردی بدون اطلاعات کافی در مورد سئو با یک سایت جدید سئو نشده مواجه است و نمی داند باید دقیقا چه کاری انجام دهد.

در این صورت است که می‌توانید به رایگان از کیورد پلنر بدون محدودیت استفاده کنید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که تهدیدات بزرگ برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را پشت سر گذاشته‌اید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید کارهایی که رقبایتان انجام می‌دهند را رصد کنید. به صفحه اصلی SpyFu بروید و آدرس هر سایتی را که می‌خواهید، وارد کنید. البته این موضوع به این معنی نیست که رقبای شما جزو دشمنانتان هستند، اما بالاخره رقابت است و شما بهتر است بدانید که آن‌ها برای سئو و بازاریابی شان در حال انجام چه کاری هستند. اگرچه خودتان می توانید کارهای زیادی را در این رابطه انجام دهید، اما باید زمانی را برای بررسی رقبا و پیگیری آن‌ها کنار بگذارید.

در دوران سلطه گری گوگل، گول آنالیتیکس ابزاری است که ما باید با آن کار کنیم. برای این کار کافی است نوع markup Schema مانند اسکیمای مشاغل محلی، سوالات متداول، محصول و …. را انتخاب و فرم را پر کنید تا بتوانید markup Schema تولیدشده را در سایت خود قرار دهید. با استفاده از ابزار Rich Results Test، امکان بررسی داده‌های ساختاریافته (اسکیما) را دارید. اطلاعات این ابزار با گزارش‌های سرچ کنسول مطابقت دارد و بررسی وضعیت داده‌های ساختاریافته را در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ فراهم می‌کند. کاربرد ابزار Wordtracker Scout زمانی است که می‌خواهید کلمات و عبارات اصلی را پیدا کنید که کاربران به هنگام خریدهای اینترنتی در گوگل جست‌وجو می‌کنند.

سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهم‌ترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است. مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوترم رو از دانشگاه علم‌وفرهنگ گرفتم و خیلی شانسی با موضوع پر رمز و راز SEO آشنا شدم. حالا از اون اتفاق شانسی نزدیک به  چهار سال گذشته و من از شهریور ۹۹ کارشناس SEO شرکت دیوارم. من حجت مسگری هستم، سال 94 کار دیجیتال مارکتینگ و سئو رو شروع کردم و مشکلی که داشتم این بود که هزینه‌ی دوره‌های سئو برای من خیلی گرون بودن و این مشکل باعث شد روند یادگیری من به تاخیر بیفته. بله، برای اینکه نتیجه بهتری از دوره رایگان سئو داشته باشید تا جای امکان به سوالات کاربران پاسخ خواهیم داد.

همچنین با استفاده از تکنیک‌های مختلف، نظر الگوریتم‌های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در صفحه سرپ برسید. هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است. Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای شناخته‌شده برای آنالیز سئو است که می‌تواند به شناسایی مشکلات استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی کمک کند. با استفاده از این ابزار، می‌توانید متوجه شوید که کدام صفحات سایت شما به دلیل استفاده نادرست از کلمات کلیدی ممکن است با مشکلات رتبه‌بندی مواجه شوند. هیچ لینک شکسته ای که کاربر را به صفحه ی ۴۰۴ ببرد نباید در سایت تان وجود داشته باشد.

با این وجود بد نیست در انتخاب نام دامنه دقت بیشتری شود چراکه نام دامنه بخشی از برند شما است و روی دید مخاطبین تاثیرگذار است. در آموزش های سئو گفته می شود که کلمه کلیدی اصلی کسب و کار خود را در نام دامنه جای دهید. قسمت search result یعنی همین صفحه‌ای که عکس آن را در بالا دیدید، یکی از بخش‌های پرکاربرد سرچ کنسول است که می‌توانید عملکرد سایت خود را در گوگل بررسی کنید. مثلاً می‌توانید به تفکیک هر عبارت، صفحه، کشور، وسیله‌جستجو نوع جستجو و تاریخ بدانید چقدر بازدید و کلیک گرفته‌اید، رتبه شما در گوگل چند است و نرخ کلیک سایت شما چگونه است. با استفاده از این ابزار می‌توانید موقعیت سئوی سایت خود را بررسی کنید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/